Close this search box.
Tjenester

Våre tjenester

AdvokathusetLofoten er Lofotens største advokatfellskap. Vi yter bistand innenfor de fleste rettsområder og bistår både privatpersoner samt små- mellomstore- og store bedrifter pluss det offentlige med juridisk rådgivning og tvisteløsning.

Familie- og barnerett

Ektepakt og samboeravtaler, fremtidsfullmakt, samlivsbrudd og barnefordeling.

Eiendomsrett

Fast eiendom, bolig - reklamasjon ved kjøp av bolig, eiendomssalg, oppgjørsoppdrag, tomtefeste.

Straff

Bistandsadvokat og forsvarer

Arv/skifte

Dødsbo, arverett og testament

Kontraktsrett

Forretningsjus - næringsdrivende

Oppdrag for domstolen

Bobehandling og tvangssalg

PRISER

For privatpersoner ligger alminnelig timepris fra kr 1565 (advokatfullmektig) til kr 2 300 (advokat) inkludert 25 % mva., og for næringsdrivende fra ca. kr 2 350 eksklusive 25 % mva. Prisen vil kunne variere blant annet på bakgrunn av sakens art, omfang og vanskelighetsgrad. Det vil fremgå av oppdragsbekreftelsen hvilken timepris vi forholder oss til i den enkelte sak.

Vi vil kunne be om å få innbetalt forskudd i saken. Størrelsen på forskuddet vil være avhengig av hvor omfattende saken forventes å være.

Utlegg vil faktureres i tillegg.

FRI RETTSHJELP

I noen særlige saker, blant annet avhengig av klientens inntekts-/formuesforhold, vil fri sakførsel kunne innvilges fra det offentlige.

FORSIKRING

I visse saker kan din private forsikring inneholde en retthjelpforsikring (innboforsikring, bilforsikring ol.) som dekker en del av dine advokatutgifter. Det vil være avhengig av hvilken forsikring/forsikringsselskap du benytter, men normalt er det en egenandel på kr 3 000-4 000, i tillegg til 20 % av øvrige kostnader

De nærmere vilkårene for dekning vil følge av din forsikringsavtale. Ta kontakt med oss så undersøker vi om du har dekning via din forsikring.

TESTAMENT/FREMTIDSFULLMAKT

Fra kr 7 000 inkludert 25 % mva